Jag ska gifta mig...

...med världens finaste...


Den 17 december, 2009, var en torsdag.
Jag hade en riktigt dålig dag på jobbet och skrev ett sms till min kära Kenneth, att han inte behövde hämta mig (som vi bestämt), utan att jag ville gå hem för att bli av med ilskan över mitt jobb. Han var inte riktigt med på det, utan skrev att han redan var på väg.

När jag kom ut ur byggnaden, lite efter 16.00, tyckte jag det var konstigt att jag inte såg hans bil. Efter några sekunders undran kom han ut ur en taxi och ropade "Älskling, här är jag".
Finklädd, nyklippt och med ett strålande leende sa han "Jag tänkte vi skulle äta ute idag".
Jag, som ibland har ett varierande humör, muttrade lite över att jag inte hade fina kläder på mig, och inte fick göra mig i ordning innan...
Men, som tur är har jag en pojkvän med tålamod, så efter några minuters surande i bilen blev jag på bra humör igen.

På Grünerlökka, i Oslo, ligger en restaurang som heter "Carib" - det var dit vi skulle. Den har, sedan vi var där första gången på vår fjärde eller femte dejt, varit vår favorit.
När vi kom in sa jag spontant "Oj, vad mysigt det är här ikväll"  På bardisken stod flera halvmetershöga stearinljus och på ett bord i mitten, sju likadana ljus och massor med röda rosor. Rosenblad låg strödda över bordet, som var dukat för två.
Vi hängde av oss, gick för at sätta oss, och innan jag visste ordet av gick min älskade, fantastiska pojkvän ner på knä och frågade;

"Magdalena, vill du gifta dig med mig?"
Jag tappade andan, trodde jag drömde, och sa efter några sekunders chock "JA!"
Jag blev obeskrivligt glad. :D


Den mest fantastiska förlovningsringen hade han valt.
(Det hade tydligen tagit honom många månader att hitta rätt ring)

Så, efter pussar, kramar, tårar och skratt, så kom vi alltså fram till att vi var förlovade. ;)
Det blev en helt fantastisk kväll.


Det visade sig att han hade varit på restaurangen när de öppnnade, för att duka och fixa, och ställa upp alla ljus. Och 40 röda rosor.
Ibland undrar jag om han finns på riktigt. ;) 

Vi åt middag, som han förbeställt till oss, och drack en flaska rött. Efterrätt intogs på Radison hotell, med utsikt över Oslo.
En magisk kväll, minst sagt.


Jag känner mig fantastiskt lyckligt lottad. Jag trodde inte kärlek som denna fanns i verkligheten.
Att leva mitt liv med honom, är allt jag vill. ;) 

M <3 K
  
Over and out.

Kommentarer
Postat av: harry

ååååh jag är så glad för er skull. all lycka till er !

2010-01-06 @ 11:14:30
Postat av: DJ

Men shit gumman! Grattis! Vad glad jag är för din skull! :) Du kommer att bli en fantastiskt fin brud och en underbar fru :)

2010-01-06 @ 21:00:47
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Mr M

Det finns inget att kommentera för Mr M. That was perfect :) Grattis och stor kram!

2010-01-07 @ 01:36:25
Postat av: Emmelie

ååå gud vad gulligt! Blir helt tårögd! Gratis!

2010-01-09 @ 12:39:53
URL: http://sedorikas.blogg.se/
Postat av: Marie

Men åh så romantiskt! Vi ska också gifta oss, i sommar, frieriet liknande faktiskt ert lite... :) Mysigt!

2010-01-09 @ 13:43:20
URL: http://mrsmarie.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad fint! Sitter och bölar nu bara för det. :P Du är värd den bästa Magda! Och Kenneth verkar ju verkligen vara det! <3

2010-01-12 @ 10:31:28
URL: http://mia-hall.blogspot.com
Postat av: Marilén

Gud vad roligt ! verkligen grattis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0