Att hantera mitt humör...


...har jag börjat lära mig nu...



Jag har haft dramaqueen-tendenser ett tag. (Chocking news, huh? :) )
För den som inte är bekant med känslorna som uppstår när man agerar dramaqueen ska
jag gärna uppdatera er om att det kan vara ganska slitsamt. Man blir nämligen ganska trött
av det. Och arg. Mest på sig själv egentligen.

Så, nu har jag börjat lära mig att ha is i magen och tänka efter två gånger innan jag låter
känslorna löpa amok och skena iväg.. (nu lät det jag just skrev lite drama, haha, härligt..)
Men, oroa er inte (Strumpan och andra), jag kommer fortfarande vara mig själv. Bara en
lite lugnare version.

Jag uppmärksammade detta förra veckan, när jag fick ett miniutbrott för att beställningen av mjölk
till kaffemaskinen på jobbet var försenad.
Efter tio minuters surande framför datorn kom jag på att något var fel..


Så, nu lägger jag om taktik och ska fokusera på att prioritera på vilka situationer och känslor
jag lägger min energi. Jag ska helt enkelt utrota växthuseffekten i min egen värld, haha! ;)




Over and out / Miss F.d. Dramaqueen


Kommentarer
Postat av: DJ

;p Dramaqueen? what? you? nae...

Det är svårt med humöret, trust me, I know...men sen inser man att man får välja sina krig. Och mjölk till kaffemaskinen hör inte till det kriget :p Bra jobbat!

2009-11-03 @ 06:14:12
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0