Veckorna går så fort...

...och nu har jag bott i Oslo i snart fem månader...

Förra helgen var vi i Hemsedal igen. Vilken kanonhelg det blev.
Resan upp på fredagen innehöll massa skratt , såklart, och en hel del allsång. Svenska hits var favoriterna. :) Jag, Kicki, Elin, Elin och Kenneth i en bil, Chris och Stig i en annan. Kenneth fick en årlig dos av tjejsnack när vi fyra satte igång att prata, haha!
Självklart blev det en svängom på stan när vi kom fram och vi kom inte i säng förrän framåt småtimmarna.

Likväl var vi uppe i "god tid" på lördagen och kom iväg till backen runt 12. Det blev många härliga åk och dagen avslutades på en fjälltopp där vi drack lite och åt kvicklunch, väldigt norskt. :)
Sedan, mina vänner, introducerades jag i en aktivitet jag inte tidigare tagit del i. AFTER SKI! Vilken grej! Ett fullpackat ställe där folk stod på bord, bänkar, diskar - överallt där det fanns plats, och dansade och sjöng som tokar! Precis när jag och Kenneth kom dit spelade de dessutom en rad svenska låtar så stämningen var på topp! Jag vet, otroligt att jag är 23 år och aldrig varit på after ski - men så är det. ;)



Vi drog oss hemåt runt 19 och åt pizza på Peppes. Väl hemma i huset däckade 95% av folket av ren utmattning och sov till 23-tiden då tappre Chris väckte oss och påminde oss om att vi minsann skulle varit klara för en halvtimme sen. :)
Så, efter en dusch var vi igång igen. Ingen utgång denna kväll, vi stannade hemma och hade en helt galen kväll - hur kul som helst. Drinkleken blandades med utmaningar i form av bland annat armhävningstävling och marathon runt huset.
Tokigt. 
 
På söndagen var vi tillbaka i backen såklart. Alla sju var helt färdiga när sista åket var över och vi drog oss hemåt runt 17-tiden. Efter middag med hot dogs somnade alla, åter igen..:P Sen bar det hemåt igen.

En underbar helg verkligen, riktigt kul att den blev av. Mer spontanitet åt folket! :)



Den här veckan har gått jättefort. Det har varit riktigt kul på jobbet, bortsett från min halvförstörda röst som knappt räckt till. Men nu är den bättre.
I onsdags var jag och min favorit ute på middag. "Caribe" ligger på Grünerlökka och serverar något av den bästa maten i Oslo. Rekommenderas varmt. :) Efter middagen såg vi "Män som hatar kvinnor". Oj så arg man blir så många gånger när man ser den filmen. Särskilt när man inte läst boken.. Hujedamej. Men bra var den i alla fall, tycker jag. Det har ju varit lite blandade åsikter om den filmen.


Idag ska jag ha en jag-kan-göra-vad-jag-vill-idag-allt-eller-ingenting-dag. Helt underbart. ;)


Om 18 dagar åker vi hem till Sverige. Wee! ;)

Livet blir så mycket bättre när man hittar något så fint och underbart som jag gjort.
Det jag vill ha och mycket mer än så.

Over and out.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0