Min puls rusade nyss...

...jag hade fått ett meddelande från polisrekryteringen...

Men det var från ansökan till våren 2010. Jag behöver inte göra svenskaprovet igen, för jag var ju godkänd på det förra. Jippi. Det är för tidigt för att få veta om jag kommer in ändå, det visste jag ju. I MAJ kommer beskedet. Tur att man slipper vänta. :P

Nu längtar jag stört mycket till påsken. Mammas mat, den småländska vårsolen och alla underbara människor vi ska hinna träffa. Det lär bli ett späckat schema, minst sagt, på två dagar...

Igår träffade jag EEK på vårt ställe. Inte klokt att det tar så lång tid mellan varven nu för tiden. Men den här veckan blir det ändring på det. :) Let's Dance på fredag, ikke verst! :) Lider med er över gårdagen tjejer, riktigt surt att det blev så.


Nu ska jag ta tjuren vid hornen. Tjuren i det här fallet är min ToDo-lista. Jag VET, jag borde inte göra listor  - det gör mig bara mer stressad - men det var tvunget nu. Många viktiga ting som ska göras. (Viktigt är ett relativt begrepp...)
När jag är klar med listan ska jag ägna mig åt något mycket trevligare. Nämligen min älskling. Jajemen.


Jag vill, än en gång dela med mig av en av mina största filosofier om livet.
Jag börjar med ett litet exempel.
Om man ska spela en fotbollsmatch har man ofta en bild i huvudet av hur det ska gå. Möter man ett riktigt bra lag kan man tänka på två olika sätt:

1. De är alldeles för bra, vi kommer aldrig kunna slå dem. - Oddsen för vinst blir tämligen liten.
2. De är riktigt bra, men vi ska göra allt vi kan och ge järnet för att slå dem.
- Oddsen för vinst blir tämligen större.

Jag har sagt det en miljon gånger och här kommer det en gång till:
INSTÄLLNINGEN GÖR HALVA JOBBET!

Vad det än gäller, hur situationen än ser ut - försök att göra det bästa av det och tänka positivt!
Realistisk optimism, är det bästa tankesättet.
Det banar den bästa vägen för att komma dit man vill.
Punkt slut.


Over and out.

Kommentarer
Postat av: Harry/randi/Elin/whatever

du er en smart jente du.

inte som EEK, puckobrudar.

:D

2009-03-25 @ 18:00:00
URL: http://entvaafortre.blogg.se/
Postat av: Edwina

Du och jag är väldigt lika, har jag konstaterat!

2009-03-25 @ 18:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0