Hemsedal, pussar och förkylning...

...ja...


Jag och Mr F, som heter Kenneth för övrigt :), åkte till Hemsedal i fredags eftermiddag. Det tog oss ungefär 5 timmar att åka 25 mil, av anledningen att Norge har något av Europas sämsta vägar. Plus att trafiken åt det hållet inte är nådig under högsäsong för utförsåkning.  Tur att vi hade varandras underbara sällskap och fantastisk utsikt i form av Norges vackra landskap.. :)

'



Framme i den populära skidorten hälsade vi på alla i huset. De är ett tiotal som hyr ett hus tillsammans där uppe, och ett riktigt kul gäng var det. Jag var yngst av alla OCH till råga på allt den enda svensken där. Bra att man inte är blyg. :)
En sväng på byn blev det, efter några glas vin och massa musik, prat och skratt.
Vi pallrade oss i säng "lagom" sent efter en truth and dare med balansgång, som jag vann! :)

På lördagen begav vi oss efter frukost mot skidanläggningen. Efter inköp av liftkort började vi åka. Jag har ju, tack och lov, provat snowboard en gång förut. Även om det bara var en enda dag, i Kisa med skolan 1999, så lärde jag mig då i alla fall att åka lift med brädan.. :) Så grundkunskaperna hade jag ju.



En riktigt duktig lärare var han, Kenneth, så efter några timmar började jag få snits på det. Vi åt baguett och drack varm choklad innan vi gjorde de sista åken för dagen.
Min fina norrman fick se en ny sida av mig då jag blev smått panikslagen i sittliften som var offantligt hög.. :P De som satt bredvid oss räckte fram en fickplunta för att försöka hjälpa till att lugna ner mig, haha!


Coola paret.. ;)

Vi åkte hem och vilade lite innan vi åt middag med gänget. Sedan blev det återigen massa prat, musik och även lite alkohol, överraskande nog. :) Även denna kväll slutade med utgång. Vi fuldansade och skrattade som bara skandinaver kan (!?) innan vi begav oss hemåt igen.

Vi sov läänge på söndagen. Så vi kom inte till backen förrän 13-tiden. Det blev bara 2 timmars åkning denna dag, men det gick riktigt bra! Nu kan jag svänga också! :) Med både höger och vänster ben först..:P
Tusen hjärtliga tack till undebara Elin som lånade ut sin utrustning till mig över helgen, du är bäst! :)

Vi packade ihop våra saker och åt en mysig middag innan vi begav oss mot Oslo.
Som det alltid blir när vi åker bil tillsammans blev det en riktigt rolig resa. :) 

En HELT fantastiskt helg verkligen. Återkommer senare med videoklipp med mina nya kunskaper.:)

Lite synd om mig idag dock. Jag är sjuk. Stört förkyld, febrig och såklart även hes.
Så jag har varit hemma från jobbet.



Men, det gör inte så mycket. Det är inte mycket som gör så mycket just nu. :)  <3

Over and out.

Kommentarer
Postat av: haaarrry

fina fina magdi :)

2009-03-03 @ 22:41:10
URL: http://entvaafortre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0