Den omskakande veckan...

...har varit lite intressant.

I måndags var jag tillbaka på jobbet efter min tre veckors fantastiska semester. Det första som händer på jobbet är att vår chef "varslar" oss om att vi kanske förlorar jobben på fredag. På grund av olika saker, finanskris och strunt. Jamen underbart! Då blev man ju taggad på att ge allt och vara lojal mot företaget. NOT! Förutsättningen för att vi skulle få jobba kvar var nämligen att vi skulle prestera under veckan och sälja bra. Pedagogisk? Verkligen inte.
Så vi var lite bittra och arga under dagen och det hjälpte ju inte direkt.

I tisdags fick jag ett erbjudande om att åka tillbaka till New York och jobba. Lysande tillfälle kan man ju tycka, om jag nu skulle förora jobbet här. Men ibland är det jobbigt med valmöjligheter också, när man har svårt att bestämma sig. Jag vet ju inte än, men jag kanske kommer behöva förbereda mig för plugg i höst - då är det dumt att vara på andra sidan jorden.  Yadayadayada.

Onsdagen var ungefär lika intressant som måndagen - säger det mesta.

I torsdags dock, kom en skön vändning. Två personer fick lämna jobbet, men resten av oss blir kvar. Lättnaden var stor. Jag säger inte att det är mitt drömjobb, men det är ordentligt soft och skönt att slippa söka nytt nu när arbetsmarknaden är på botten.  

Så, det blev lite tumultartat att komma tillbaka. Men nu är det lugnt.

I torsdags kväll blev det ett kärt återseende när jag, Elin, Kicki och Elin sågs för fika på Karl-Johann. Brownies, kaffe, choklad och en massa prat blev det. Mycket att uppdatera varandra om efter julhelg, nyårsfirande och annat.:)

Igår (fredag) gick det bra på jobbet. Skön avslutning innan helgen.
Let's Dance och pizzabak hos E-E-K på kvällen. Vi skulle sjunga singstar efteråt och jag skulle ha med mig spelet.

Elin H: "Men, ska vi inte ha mikrofoner också?"
Magda: "Jo det är klart." (typ: ta fram dom då?)

Det tog några sekunder innan det gick upp för mig att jag borde haft med mig dem... ;)
Så, det blev "Harry Potter och de vises sten" istället. Vi såg väl en halvtimma eller så innan vi alla fyra somnade i soffan/på golvet. 02.45 ringer min kära roomie Emmy som var lite orolig och frågade när jag kommer hem.. Så, yrvaken och förvirrad pallrar jag mig upp och Elin och Kicki skjutsar hem mig.
Vilken tur att hon ringde då, annars hade vi nog sovit som vi gjorde hela natten, haha!

Nu ligger jag i min säng och kollar på tv. Åååh så underbart, första ta-det-som-det-kommer-dagen på länge. Jag har städat, promenerat och målat naglarna. Och kollat på det jag missade av Harry Potter igår.. :)
Snart kommer Lisa och Emmy hem och vi ska ha myskväll. Vin och mat vankas och sen får vi se vad vi tar oss för. Om jag känner oss rätt är oddsen för en sväng på byn ganska stora. Men vi får se.


Så, många känslor den här veckan. Besvikelse, saknad, ilska, lättnad, förvåning. 
I alla fall, nu är jag glad.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Mags! Drar du till New York så räkna med att jag kommer och hälsar på dig! Puss! Love YOU! //Lisa

2009-01-17 @ 23:03:37
Postat av: elin

mysiga dagar madgi! :)

2009-01-18 @ 13:13:24
URL: http://entvaafortre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0