När tomten har somnat...

...ooo vilket ös!

I söndags kväll återkom jag till Oslo, med ett matbord, en micro och en massa annat
bra-att-ha-strunt i packningen. Ändå najs, tänkte jag.

Igår, tillbaka på jobbet. Kul att återse galningarna och lägga beslag på min efterlängtade i-pod, woho!

Idag rände jag runt (inte egentligen, men det låter så dramatiskt) på stan för att hitta en bult till bordet, lite jingligt  (stavas det så?) när det saknas en. I found it! On Klas Ohlson.

Nu ska jag gå och handla och ge mig på att laga lite julgodis, för efter 20 någon gång kommer mina vänninor, som det så vuxet heter - och vi ska ha rimstuga. Vi får se hur mycket rim det blir, förmodligen mest prat och skratt och julmust men det ska bli mys oavsett..

En stööört bra sak hände idag.
Historia bakom det stööört braiga:
Jag beställde skattekort för typ hundra år sen. Ett skattekort behövs för att man ska kunna starta ett konto och veta hur mycket man ska skatta. Jag ringde förra veckan och frågade what the heck som was going on, eftersom jag inte fått det än? Och då sa dom att dom "missat" att skicka ut det - döh? Så de skickade ett nytt och igår skaffade jag bankkonto. Nu kommer det stööört braiga:
Proffice-killen fixar så att jag får lön på fredag istället för att vänta tills januari!! Förstår ni vad det innebär?
Julen, nyåret och Egypten-resan är räddat!  Tjohoooo! Äh, jag hade klarat mig ändå -
men det underlättar.


I morgon MÅSTE jag köpa julklappar. Av 14 personer är jag klar med 3. TRE!
Och bara en vecka till jul.  Men svårare saker har jag klarat, haha!

Torsdag - julöl/kareoke/vaddetnublir med jobbet. Umgås ska vi i alla fall. Och alla ska vara pigga på fredag. Eller? :D

Fredag: Packa och åka hem! Kära Sverige. Underbara nattbuss... Not. Men jag kommer hem i alla fall. Och limo från Stockholm sen.. Nej okej, men Volvo, nästan ännu bättre!

Förhoppningsvis hinner jag få en glimt av mina roomies innan jag drar också, vi jobbar om varann mest hela tiden.


I all julstress och frågetecken så ska jag bara säga en sak:
MAN LEVER BARA (så vitt jag vet) EN GÅNG!


Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0