Första lugna fredagen - wow!

Sen jag kom till Norge har jag inte haft en fredag då jag "tagit det lugnt" (inte festat). Men ikväll så! Woho.
Filmkväll hos tjejerna på Munkegata 11b blev det.
Lyckade misslyckade amerikanska kakor, chips, dipp och Mamma Mia. Störtskönt. Och en halvskön resa hem, men spännande!

Och igår hade vi glöggkväll på Munkegata. På vägen dit hände något intressant. En halvskabbig (ganska helskabbig egentligen) kvinna i 45-årsåldern gick förbi mig och stälde sig vid samma busshållplats som jag stod vid. Efter henne kom en helskum man i 60-årsåldern och som det visade sig så hade de sällskap. Jag kunde inte låta bli att tjuvlyssna lite på den omaka duon och ungefär så här lät det:

Helskabbig kvinna: Det går en buss om nio minuter, det kan vi väl vänta va?
Helskum man: Ja då, eller så tar vi 37:an och går en bit hem till mig.
Helskabbig kvinna: Men du, visst har vi träffats förut? Nina heter jag, vad heter du?
Helskum man: Ja vi har träffats, blablabla heter jag.
Helskabbig kvinna: Ja det var ett år sen eller nåt?
Helskum man: Nja, lite mer än ett år var det nog...

I samma stund som mannen slutat prata vänder sig kvinnan mot mig och säger stint:
- Är det något intressant här eller?
Varpå jag upptäcker att jag stirrar och tack och lov kommer bussen precis.. Men kvinnan fortsätter till mig:
- Tror du att det är en tv-skärm här eller?
Ojojoj. En prostituerad, som står mitt i en busskur och diskuterar med sin torsk. Norge har haft många överraskande inslag, det må jag säga. Men snart ska det tydligen bli olagligt. Inte en dag för sent!

Jag kom fram till tjejerna hur som haver, och de hade bakat alla möjliga juliga godsaker. Så husliga! :)


Julshoppning imorgon. Åh det blir svårare för varje år! (vuxenpoäng!)
Middag på kvällen. INTE utgång. Men middag. (vuxenpoäng?)

Nu tänker jag iallafall sova. Ser fram emot klockan 5 (då jag räknar med att mina kära roomies med tillhörande gäster förmodligen kommer hem).. :) Skönt att jag är ledig i morgon, så kan jag vara lite social ändå..:)

18 dagar till jul.
13 dagar till julledigt.
5 dagar till fystest... Hugaligen.

Over and out.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0