Den lugna helgen...

...råkade visst bli inte helt lugnt.. Men jag lyckades ganska bra!
Filmkväll med Kicki, Elin och Elin i fredags.
Med ett litet besök hos boysen från jobbet innan, fick visa mina skills på tv-spel! :) Så - lugn kväll!

Lördagen ägnade jag åt julklappsshopping - fast jag hittade inte en enda. Det blev en händelserik stund på Oslo City ändå. Jag, Kicki, Elin och Elin började med att låsa in våra jackor i ett skåp på centralstationen - orka gå omkring och svettas i dom. Sen gick vi en runda och köpte till slut varsin tacowrap.
På väg ner till foodcourten (försvenskningar är underbara!) står vi framför två uppenbart påverkade skummisar. Instinktivt vänder jag mig om precis lagom då en av dem har handen precis vid öppningen på min väska. Han drar den raskt åt sig när jag stirrar argt på honom. Och som alltid i en adrenalinfylld situation reagerar man som man inte tror man skulle och jag säger argt:
- INTE OKEJ!
Jag säger alltså inte; "Vad håller du på med?" eller "Lägg av!" utan jag säger "INTE OKEJ!" Hahaha.
Lite småskakis ställer sig jag och Harry (Ena Elin) i Burger King-kön för att fixa vatten. Då kommer ena pundaren, som har ett stort plåster i pannan, fram och säger (ganska sluddrigt men ändå):
- Du ska passa dig!
Okej då.

Hujedamej.

Nåväl, vidare om lördagen. Middag hos Josefine stod på schemat, och vi begav oss dit runt halvåtta. Det bjöds på fantastiskt god mat, vi drack lite vin och spelade "jag har aldrig" med en förskriven kortlek - oväntat kul faktiskt. 

Tjejmiddag hos Josefine.
Mysig, julig stämning i Josefins lägenhet.


Harry kommenterar vid ett tillfälle sitt hår och jag och Nisse (Andra Elin) måste haft en propp i örat, för vi hörde visst lite fel:

Harry: Mitt hår ser ut som fnask.
Magda: Nej jag tycker det ser ut som biff.
Nisse: Entrecot!

(Fnask=fläsk i våra öron. Fantastiskt kul missförstånd det blev..)

Kvällen fortsatte vidare på -hör och häpna- YATZY! För där har vi ju aldrig varit förut! Men kul var det, riktigt bra kväll. Lite för mycket folk dock - men det hör väl till..
Som sagt, lagom mycket folk på Yatzy... not.


Vi kom in på en intressant diskussion i lördags. Sveriges lagbok. Ett ämne jag tidigare varit inne på i min blogg kom upp : prostitution. I Sverige är lagen att det är förbjudet att köpa men lagligt att sälja. Men snälla nån, då blir ju fnasket skyldig till medhjälp till brott, eller hur?! Då borde hon kunna åka dit för det - eller? Åh, rättssystemet i Sverige har ju sina mellanrum mellan stolarna, onekligen.

Sats nu - för att ladda lite inför torsdag. Cheeses, jag börjar bli nervös..
Ska bli ordentligt skönt att komma hem för övrigt. Bubbelbad!

Lite trött ändå. För mycket att bry sig om. Men kul med action.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

INTE OK! Mycket mycket roligt tycker jag! Inte helt oväntat att du säger det dock;) Jag kanske ska säga det till mina grannar.. De är nazister! Jävla as...

2008-12-08 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0