Relax, take it easy...

...cause there's nothing that we can do... Allt löser sig till slut.

Och en soft helg blev det..

Efter middagen med jobbet i torsdags var vi lite sega på jobbet i fredags. Men som det brukar vara (konstigt nog) när jag är trött på jobbet så gick det över förväntan bra. Efter tvätt på eftermiddagen åkte jag till tjejerna på Munkegata och kollade på Beck. Somnade såklart 30 minuter in i filmen - tur att jag sett den förut. 1:a sleepover'n med MEEK.


Vi skulle åkt klockan 8.30 på lördagsmorgonen, men vi är ju trots allt tjejer (dah) så vi kom inte iväg förrän framåt 10.
Vi hade hyrt en allt annat än stor bil så mina nerver fick sig en törn när vi gav oss iväg på Oslos slaskiga vägar. 
Det blev bättre efter några mil och Kicki och jag turades om att vara ungar i baksätet. Vi var kissnödiga, hungriga, varma och kalla, haha!



Så kom vi äntligen fram till Uddevalla. Vi inhandlade lite vin, lite kläder och massa massa mat. Ändå nice.
Och så hann vi springa in i Per Staaf och c:o (Telenor Xpress) och blev lite nostalgiska (eller?) över tiden på Telenor.
Ett under var det, minst sagt, att vi fick plats med allt i vår lilla Nissan Micra.





Så var vi på vägen igen.


Tillbaka i Oslo blev det en sen middag följt av Singstar och dansmatta. Oh my lord vad kul det är med dansmatta! Och for the record så ÄGDE Nilsén mig totalt i Singstar. Rematch i helgen?   Fantastisk dag, verkligen. Ni är underbara.


Söndagen blev ordentligt soft. Sov länge, kollade på Harry Potter och tränade (bodypump för första gången sen jag kom till Oslo. Jag har fortfarande träningsvärk Alabama vill jag lova...)
På kvällen blev det middag på Ekebergs restaurangen (jag blev imponerad, det blev jag..) och sen bio. DANSK film med NORSK text. Tur att jag hade en norsk som är bra på svenska bredvid mig och som kunde översätta lite åt mig när det behövdes.

En lång promenad i Viglandsparken igår - inte så fel.


Det är lite spännande hur små val man gör kan visa sig leda en in på oväntade vägar.

Carpe Diem folkens!



Over and out .

Kommentarer
Postat av: elin

du du duuu.

we want an update PLEASE!

2009-01-27 @ 17:36:46
URL: http://entvaafortre.blogg.se/
Postat av: Elin

rematch - Absolut ;P

2009-01-28 @ 11:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0