Høstklagomål...

...Jag blir vældigt trøtt ibland.

Just nu ær jag trøtt på all klagan på høsten. "Det ær så mørkt och kallt och tråkigt på høsten."
"Jag blir så deprimerad nær høsten kommer".

Men hallå, vakna! STÆLL IN DIG PÅ DET, så lovar jag att det blir så.!


Jag væljer att tænka annorlunda. I flera år blev jag vældigt deppig och ledsen under høsten. Skolan var jobbig, vædret påminde mig om nær pappa dog och allt kændes allmænt piss. Sen børjade jag tænka annorlunda. Som jag sagt en miljon gånger førut: "Instællningen gør
halva jobbet"! - så sant så ni anar inte.


Positiva saker med høsten: Den har otroligt vackra færger. Høstklæder kicks ass. Mysfaktorn højs max, filmkvæll alabama!
Varm choklad under en filt ær njutbart. Luften blir friskare. Julen ær "runt hørnet".
Man behøver inte tænka mer på bikiniformen på ett tag. ;)


Som sagt, det finns så mycket positivt - bara man anstrænger sig før att se det. Om man inte orkar/kan/vill ær det ju bara att lægga lite extra energi på att gøra roliga saker, så høsten går fortare. Plus att man vet ju att sommaren kommer igen. Att vara ledsen øver det ær længe tills dess gør ju inte direkt att den ær tillbaka snabbare, eller hur? Oro ær inget annat æn førlorad tid.


Något vi kan konstatera ær i alla fall att de som TÆNKER att høsten kommer bli horribel, ær førmodligen de individer som kommer få en mørk høst.
Liknelse: "Jag ska førsøka bli en lagom bra skidåkare." - Hur troligt ær det att en person som tænker så blir något mer æn en medelmåttig skidåkare? Aldrig bæst. Før att han har stællt in sig på det.


Lighten up och gør det bæsta av det som finns!

 

Over and out.


Kommentarer
Postat av: harryyyyyyyy

det kommer bli en kick ass høst :)

2009-09-21 @ 12:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0