The heat is on...

...vilken tur att vi har en brandman med oss, om det börjar brinna...:)


Nu ska vi snart åka. Fredagen den 13:e. I februari inföll den 13 också på en fredag,
då åkte vi till Stockholm.
Oj vad många weekends vi har hunnit med på kort tid...

Det har jag sagt till företagarna jag pratat med idag. "Nej nej, jag ska inte sälja något, jag skulle bara ringa och säga att du ska vara försiktig resten av dagen, det är ju fredagen den 13:e."
Tydligen ett bra sätt att inleda ett samtal på.
Har haft många roliga samtal. Och sinnersjukt mycket energi också. :)


En rolig sak. Jag tränade på ett sats jag inte brukar gå till, i förrgår. Instruktören var svensk, upptäckte jag när passet startade. Efter att han sagt ungefär 4 ord upptäckte jag ytterligare en sak. Människan var från Kalmar!
Och mycket riktigt, när jag frågade så var min iakttagelse korrekt. Världen är bra liten.

Jag tänkte avsluta kvällens inlägg med något jag funderat mycket på. Negativitet. Vilken enorm kraft och inverkan det har på människors liv. Man kan ju välja hur man ser på saker och situationer. Man påverkar andra också med inställningen man har till vardagen och livet. Negativitet är som våld, på ett sätt. Det skapar bara mer av varan. Sååå, onödigt. Att man är positiv ger fördelar, helt gratis. Så länge man inte blir naiv, så klart. Det var bara det jag ville säga.

Nu ska jag vänta på min kjäreste, sen ska vi hämta upp babesen, sen är vi på väg,
Hemsedal, watch out, cause here we come!

Over and out.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0