Dagens i-landsproblem...

...och jag är så glad att jag har sådana...

För tänk, så underbart det är att det är små problem man dras med. Nu säger jag inte att jag inte får min beskärda del av det sura äpplet och de stora problemen, men att de vardagliga problemen för mig ligger i saker som egentligen inte är livsviktiga...

Just nu till exempel är ett av mina största bekymmer att jag inte har någon digitalkamera. Jag blev bestulen på företagsfesten i september förra året och förutom min plånbok och telefon lyckades den lilla tjyven till mitt förtret även lägga rabarber på min älskade kamera. Så, som en ren principsak och för att sörja kära SONY så har jag inte köpt någon digitalkamera under hösten. Nu (när jag inte längre tjänar storkovan på Telenor) har jag stundom kommit framtid att sorgetiden är slut och en ny kamera ska införskaffas. Problemet ligger dock i att pengarna inte växer på trän och eftersom jag nyligen införskaffat en dator måste jag vänta med nästa stora inköp...
Status I-landsproblem: Ej löst.

Nästa förträffliga i-landsproblem ligger i att jag på nyårsafton slingade mitt hår och inte blev riktigt nöjd. Jag har vid synen av min spegelbild associerat bilden med ananas, vilket inte klingar positivt i mina öron. Efter mycket om och men och flertalet överläggningar med mig själv och underbaringar i min närhet har jag således kommit fram till det enda rätta beslutet : jag ska bli brunett! Så imorgon klockan 8.15 bär det av mot Salong Horizånt där Elin ska hjälpa mig att hitta tillbaka till något som känns rätt.
Status I-landsproblem: Snart löst.

Tyck gärna att detta låter som lyxproblem, men det ska jag säga er; jag har haft nog med död och elände i mitt 22-åriga liv att jag gärna unnar mig själv att få en period av världsliga, enkla bekymmer.


Nu till mitt sista I-landsproblem för dagen: jag ska packa min väska inför avfärd mot Stockholm imorgon och efter vissa inköp kommer jag inte få plats i mina väskor. What shall I do?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0